Matlamat penubuhan laman blog ini adalah sebagai medan perkongsian dan perbincangan mengenai isu-isu semasa serta pusat saluran maklumat terkini berkenaan perkembangan pergerakan Pemuda IKS. Setiap ulasan yang dibuat mengenai apa jua topik hendaklah dilaksanakan secara matang dan profesional. Pemuda IKS akan menapis sebarang ulasan yang tidak bernas dan tidak membina untuk menjaga nama baik laman blog ini. Terima kasih di atas kerjasama semua pengunjung.

Peti Suara


05 November 2008

Berat Sama Dipikul, Ringan Sama Dijinjing

Tepat pada jam 9.30 mlm, bertarikh 05 November 2008, Mesyuarat Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Batu yang pertama telah dijalankan setelah selesainya Persidangan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Batu pada 19 Oktober 2008 yang lalu. Mesyuarat ini diadakan di Dewan PKNS kerana disitulah tempat bermulanya Saudara Azniee Abdullah, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Batu mengenali UMNO sewaktu umur beliau dalam lingkungan 18 tahun.

Salah satu objektif mesyuarat ini diadakan adalah untuk melantik 3 orang pegawai atasan serta 3 org AJK tambahan. Setelah diumumkan perlantikan dan penubuhan biro-biro yang akan menjalankan tugas-tugas yang diberi, kesemua Pemuda UMNO yang terlibat bersepakat setuju dengan keputusan itu.

Pemuda IKS yang merupakan Pengerusi Biro Sukan dan Rekreasi ingin mengucapkan tahniah kepada ketiga-tiga pegawai yang dilantik oleh Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Batu iaitu terdiri daripada Saudara Ahmad Badli selaku Setiausaha, Saudara Norazmi Azilan selaku Ketua Penerangan serta Saudara Syed Khairil selaku Penolong Bendahari. Di sini Pemuda IKS turut mengucapkan taniah kepada semua AJK yang dilantik sebagai pengerusi biro-biro yang dipertanggungjawabkan.
Pemuda IKS menyeru agar semua barisan AJK Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Batu agar dapat berkerja keras serta berganding bahu dalam melaksanakan setiap tugas yang diamanahkan. Berat sama dipikul, ringan sama dijinjing. Kitalah yang akan menentukan imej Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Batu dengan program-program berbentuk ke arah kecemerlangan dan kegemilangan dengan menitikberatkan soal perjuangan agama, bangsa dan negara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan