Matlamat penubuhan laman blog ini adalah sebagai medan perkongsian dan perbincangan mengenai isu-isu semasa serta pusat saluran maklumat terkini berkenaan perkembangan pergerakan Pemuda IKS. Setiap ulasan yang dibuat mengenai apa jua topik hendaklah dilaksanakan secara matang dan profesional. Pemuda IKS akan menapis sebarang ulasan yang tidak bernas dan tidak membina untuk menjaga nama baik laman blog ini. Terima kasih di atas kerjasama semua pengunjung.

Peti Suara


25 Oktober 2008

Tun Musa Hitam: UMNO Sudah Tua

Pemuda IKS bersetuju dengan kenyataan mantan Timbalan Presiden UMNO, Tun Musa Hitam (gambar) semalam mengenai “UMNO Sudah Tua” dan sepatutnya mula memberi peluang kepada generasi muda untuk memikul tanggungjawab besar dalam UMNO bagi mendapatkan sokongan rakyat. Adalah diingatkan bahawa tindakan ini tidak mengenepikan kebolehan dan pengalaman golongan senior tetapi hanya usul menerapkan golongan muda dalam setiap pelan tindakan UMNO di masa hadapan.
Pemuda IKS juga merasakan parti-parti lain juga perlu mengambil langkah yang sama seperti kenyataan Tun Musa Hitam memandangkan bilangan calon pilihan semakin berkurangan. Inilah di antara sebab mereka memilih calon yang “boleh diharap” dan menyingkirkan calon yang “tidak boleh diharap”. Nak buat macam mana lagi?
Jika kita mencari kepemimpinan dengan langkah sebegini, kita tidak akan ke mana berikutan memang lumrah manusia untuk menyemat sifat perkauman dalam diri serta jiwa mereka. Kita sentiasa berdoa untuk masa depan Malaysia yang lebih baik tetapi tidak cukup dengan hanya berdoa, kita perlu bertindak!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan