Matlamat penubuhan laman blog ini adalah sebagai medan perkongsian dan perbincangan mengenai isu-isu semasa serta pusat saluran maklumat terkini berkenaan perkembangan pergerakan Pemuda IKS. Setiap ulasan yang dibuat mengenai apa jua topik hendaklah dilaksanakan secara matang dan profesional. Pemuda IKS akan menapis sebarang ulasan yang tidak bernas dan tidak membina untuk menjaga nama baik laman blog ini. Terima kasih di atas kerjasama semua pengunjung.

Peti Suara


14 Oktober 2008

Berani Berubah!

Tatkala menjelang tarikh Persidangan Perwakilan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Batu, ramai tertanya, siapakah yang akan dicalonkan oleh pucuk pimpinan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Batu. Tetapi apa yang pasti adalah di antara dua calon hebat penggal ini, Dato' Mukhriz Mahathir (Berani Berubah!), ataupun saudara Khairy Jamaluddin (Setiakawan).
Selesai sudah Persidangan Perwakilan Pergerakan Pemuda UMNO Cawangan Taman IKS pada 10/08/2008 yang lalu dan kesemua perwakilan dan ahli jawatankuasa cawangan sudah pun dibentuk. Berharap sangat agar pembentukan baru ini dapat membawa kita selangkah kehadapan dari kedudukan kita hari ini.
Jangan terlalu ghairah merebut peluang, mengejar nama dan menjaga kepentingan diri. Jika benar ketulusan kita dalam perjuangan dan berkat usaha kita bersama dalam pergerakan ini, Allah s.w.t akan membalasnya dengan kebaikan. Berharap ahli-ahli Pergerakan Pemuda UMNO Cawangan Taman IKS akan terus menyokong perjuangan ini dengan hati yang ikhlas.
Berkenaan pencalonan di peringkat bahagian, Perwakilan Pergerakan Pemuda UMNO Cawangan Taman IKS dengan rasa rendah diri, mencalonkan DATO' MUKHRIZ MAHATHIR sebagai Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia. Adalah diingatkan pada semua, Pemuda IKS tidak boleh dijual beli. BERANI BERUBAH!

4 ulasan:

  1. Mudik ke hulu mencari kepah,
    Padi di kepung tidak menjadi,
    Pegang janji pegang sumpah,
    Ini suara akar umbi.
    Pemuda IKS berdiri teguh di belakang saudara Fakhrul.BERANI BERUBAH!!

    BalasPadam
  2. MANTAN BBSIA15 Oktober, 2008

    Salam Perjuangan....."BERANI BERUBAH"
    Buat teman2 Dan para2 perwakilan yang Dirahmati ALLAH sekalian.
    Terima kaseh Benar 2 Berani,batu giling dan teman2 bloger yang budiman.
    Sdr Gulam....Janganlah ketawa kecik klu nak gelak pon takpa.....cek oiii(ARAHAN SILA BACA DALAM LOGHRAT UTARA),takpa aiii.Cek takesah.Dalam memperkasakan perjuangan apakan cabaran dan sindiran saya dan Para bloger yg budiman seperti yg Sdr masudkan sebenarnya untuk di tawa kecilkan?.Dikesempatan ini juga saya mengucapkan TERIMA KASEH DAN SELAMAT MENYERTAI "BERANI BERUBAH" pada benar 2 berani dan batu giling......sapa 2 nooo.Untuk makluman Sdr2 dan para perwakilan sekalian sekalian mengenai tagline"BERANI BERUBAH" yang di gunakan oleh Sdr Amil tu sebenarnya telah kami gunakan pada 2004 yg lalu,saya akui kurang sambutan masa tu.tetapi tahun 2008 bukan saja Sdr Amil malah Datuk Mukhriz Tun Mahathir pun menggunakannya(secara kebetulan).Hari ini Sdr Gulam pula kata sepatutnya Sdr Aznie lah yang patut menggunakan tagline tu,kerana Sdr Aznie bawa Mukhriz dan Sdr Amil bawa ?????.Untuk makluman Sdr Gulam Bukan tugas Sdr Amil yang tentukan Siapa yang perlu dibawa sebenarnya.....ini tugas perwakilanlan lah yg menentukan,kalau dia bawa siapa pun para perwakilan tidak setuju nak buat macamana?.Dia sebenarnya bebas dari tali yang mengikat tp tak nampak dengan mata kasar di duniawi ini.Bukan macam Sdr Abdulah KP sekarang ni Dengan Khair Toyo nya,Sdr Aznie dgn Mukhriznya.Saya percaya Sdr Amil tahu siapa yang Harus Dipilih sebenarnya,dan pilihan beliau Insyaalah akan beroleh kejayaan seperti apa yang di amanahkan oleh para perwakilan kepada beliau.Yakin dan percayalah......Insyaallah.
    Sdr Gulam....tentang bab protes dan bantahan di hadapan Bar Council tempoh hari saya akui memang saya ada mendapat ajakan dari Sdr Fariz dan teman2 lain,tp sayangnya saya ada diluar Daerah kerana urusan kerja selama satu minggu,apa nak buat?.Menurut cerita dari teman2 Sdr Gulam pun takde disana.........habis camnerrr?Kemananya semangat perjuangan Sdr,yang Sdr dok Persoalkan pada saya dan Sdr Amil?????.Saya dan teman seperjuangan memang akui sdr Aznie pejuang tetapi tak perlulah untuk memuji untuk membawa RIAK yang buruk pada Sdr Aznie(maklom manusia suka dipuji bila dipuji dia akan lupa diri)ini adalah kenyataan,tambah2 orang melayu,ada jawatan pulak tu.Kalau Sdr nak tanya Sdr Amil baik tanya Dolah ke Hishamudin ke dan lain-lain EXCO PEMUDA UMNO,kemana mereka ni baru betul,Apakah kerana Sdr Amil bertanding sekarangni perlu ditanya atau kerana Sdr Aznie menyertainya untuk dipromosikan mengatakan inilah konon2nya pejuang benar2 tulen????????Fikirkan lah wahai teman2 perwakilan sekalian apakah ini pemimpin yang Pemuda Batu IMPIKAN………..NAAUZUBILLAH.

    Sdr Gulam…..tentang jawatan pengerusi tu saya rasa biarlah benar 2 berani yang tolong jawabkan…..tetapi saya rasa nak tambah juga……lah rasa tak lengkap pulak……maaf ya benar 2 berani.Setahu saya Sdr Amil ni tinggal di Sri Pangkor,beliau adalah ahli disana.Inilah namanya Rezeki, masyarakat di Sri Pangkor yang dapat menilaikanya..Saya diFahamkan beliau menang tampa bertanding,perlu saya jelaskan pemilihan dalam persatuan penduduk bukanya macam pemilihan UMNO.Main cadang,sokong dan tutup saje.Sdr Gulam pun tahu………kut.Tak perlulah saya perjelaskan lg lah bab tu.
    Sdr Gulam…….Bab Sri Kelantan ni memang semua orang tahu masaalah seperti yang Sdr sebutkan,TETAPI…….dimanakah Pemuda bhg,apakah usha pemuda bhg,apakah langkah2 untuk cuba membendungnya.Apayang saya lihat semuanya macam USHA yang Sdr lakukan…….iaitu mengutuk,menyalahkan orang lain,salahkan pemimpin dan terkini salahkan Sdr Amil kerana Tian Chua masuk kampong…..Apakah ini namanya Perjuangan yang sangat2 dibanggakan oleh Sdr?.........Allahuakhbar.
    Bagi saya Tahniah dan Syabas kepada Sdr Amil kerana berani berdepan dengan cabaran dan kutukan Dari Ahli2 UMNO yang berkepentingan ,tagline “SETIAKAWAN”,inilah yang sebenarnya patut dianugerah pada Sdr……maaf kalau terasa pedas.Kalau Sdr dah tahu kawasan tu hitam…….tolonglah putihkan,kan Sdr seorang yang hebat,Kalau perlu pakai Clorox, Insyaalah saya boleh tolong ushakan bersama rakan2.Macam yang Sdr Amil tengah ushakan,dia pun tahu juga macam Sdr juga,tetapi dia tiada salahkan orang lain lah……..macam sdr
    Sepengetahuan saya semangat Sdr Amil ni tidak pernah luntur pun,
    Keyakinan beliau pun takpernah tergugat pula,
    Misi dan Visi beliau tidak pun pernah terpadam,
    Pendirian beliau tidak pernah berganjak walau seinci pun lagi.
    Segala apa yang saya sebutkan diatas tentang Sdr Amil telah teruji dan diuji oleh teman2 seperjuangan”BERANI BERUBAH”.Ayuh teman2 seperjuangan yang rasakan PEMUDA BATU perlu berubah inilah masanya.Kita berani berubah bukan kerana kita masyukkkkk.
    Insyaalah kita akan bertemu lagi,jika di izin allah hari2 saya akan titipkan semangat “BERANI BERUBAH “……….Wallahualam.

    AYUH BERANIKANLAH PERUBAHAN……….”BERANI BERUBAH”


    P/S:SEDIKIT GURINDAM DARI pro-faizal HAYATILAH OK


    Samada..

    Memberi wang..
    Memberi longgokan durian..
    Memberi gula atau kurma..
    Memberi pakaian…
    Ataupun..
    Berjanji untuk memberi sebidang tanah atau kebun, jawatan, rumah, kereta dan sebagainya..

    Janji2 ‘tong kosong’ yang biasa digunakan oleh calon2 bertanding bukanlah perkara yang
    Ia sangat penting untuk
    - mengukuhkan lagi parti..
    - melahirkan pemimpin-pemimpin kelas pertama
    - melahirkan pemimpin-pemimpin yang betul2 ikhlas untuk berkhidmat.
    - contoh terbaik kepada barisan2 pelapis

    Dan yang paling penting adalah
    - memberi keuntungan kepada perwakilan-perwakilan kerana mendapat barang2 @ habuan secara percuma :-)

    Bak kata orang tua2.. ‘ Rezaki jangan ditolak, Musuh jangan dicari’ :-)

    Kalau sayalah… Saya ambik je apa2 yang diberi.. Tapi saya tak perlu fikir sampai 10 kali.. Confirm saya akan tanda ‘right’ dalam ‘list’ nama yang tak perlu diundi … Undi adalah sulit ;-)



    Betul tak saya cakap :-)

    MANTAN BBS1A>
    CHE LONG BIN MANSUR,
    BERSATU KITA BERSATU.

    BalasPadam
  3. salam hormat saudara...selamat berjuang untuk memperkasakan semula UMNO...perjuangan memang belum selesai...saya berdoa supaya Umno Wilayah kembali perkasa dalam merampas semula kerusi BN yang telah terlepas kepada Pakata Jahanam Rakyat...

    BalasPadam
  4. Berhati2 lah anak bangsa ku.Sanggupkah kita terima tamparan ini dengan ketenangan.Pastikan kita semua bersedia untuk masa depan yang lebih baik untuk diberi kepada generasi anak bangsa kita seterusnya.Jangan di biarkan kebodohan@kesilapan kita di masa dulu atau kini menjadikan kita taksub dan alpa pada generasi kita yang akan datang.Jangan kita dibenci kerana kita terlalu ghairah meraih kejayaan sehingga menggadai maruah bangsa.Tanpa kita sedari hanya kesusahan dan kerugian yang kita temui di kemudian hari.Bangunlah anak bangsa ku,kerana kita bersama dikenali sebagai MELAYU yang tidak mungkin mahu terus TERHINA di tanahair kita sendiri.Tidak guna `SETIA KAWAN` atau `BERANI BERUBAH`kalau kita sendiri masih ditakuk yang lama.Marilah kita bersatu agar menjadi ANAK MELAYU MAJU...

    MSY
    Naib Ketua Pemuda
    UMNO Taman Koperasi Polis 2
    Bahagian Batu W.P

    BalasPadam