Matlamat penubuhan laman blog ini adalah sebagai medan perkongsian dan perbincangan mengenai isu-isu semasa serta pusat saluran maklumat terkini berkenaan perkembangan pergerakan Pemuda IKS. Setiap ulasan yang dibuat mengenai apa jua topik hendaklah dilaksanakan secara matang dan profesional. Pemuda IKS akan menapis sebarang ulasan yang tidak bernas dan tidak membina untuk menjaga nama baik laman blog ini. Terima kasih di atas kerjasama semua pengunjung.

Peti Suara


20 Oktober 2008

Datuk Yahya Mat Ghani lwn Datuk Yusuff Hamid

Awal bulan hadapan akan menyaksikan pertarungan hebat antara dua pemimpin terulung Bahagian Batu bagi mendapatkan undi untuk pemilihan Ketua UMNO Bahagian Batu di Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Batu. Tidak sabar rasanya untuk menanti tarikh keramat ini menjelang tiba. Kedua-dua mereka yang bertanding untuk jawatan tertinggi ini merupakan orang lama dalam dunia politik, khususnya di Bahagian Batu.
Mereka sudah pasti mempunyai kelebihan dan kekuatan masing-masing. Datuk Yusuff Hamid adalah penyandang Ketua UMNO Bahagian Batu, merangkap Ketua UMNO Cawangan Desa Batu Muda dan penyandang Timbalannya saudara Johari Md Isa, Ketua UMNO Cawangan Bandar Baru Sentul 1A manakala Datuk Yahya Mat Ghani adalah penyandang AJK UMNO Bahagian Batu, merangkap Ketua UMNO Cawangan Taman Koperasi Polis 2 dan calon Timbalannya saudara Ramlan Salleh, Ketua UMNO Cawangan Taman IKS.
Dalam pemilihan pada penggal ini, Datuk Yusuff Hamid menerima tamparan hebat daripada AJK Bahagiannya, setelah ahli-ahli dari peringkat akar umbi mempersoalkan kredibiliti beliau sebagai seorang pemimpin. Walau bagaimanapun, beliau tetap mempertahankan kedudukan beliau kerana beliau percaya beliau mampu memenangi hati dan jiwa ahli-ahli UMNO Bahagian Batu. Terpulang kepada pucuk pimpinan serta perwakilan-perwakilan yang akan menghadiri persidangan yang akan datang. Berharap ianya akan berjalan dengan lancar tanpa sebarang masalah.
Dari pemerhatian Pemuda IKS, Datuk Yahya Mat Ghani mempunyai peluang besar untuk memenangi pemilihan kali ini kerana majoriti perwakilan Pemuda, Wanita dan Puteri (G10) yang akan ke Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Batu lebih memihak kepada beliau. Berharap semua perancangan dan strategi yang diatur rapi oleh beliau untuk memenangi pemilihan ini tidak dilanda masalah yang tidak diduga di saat-saat akhir.
Kejutan di saat-saat akhir sering berlaku di dalam arena politik tempatan di mana perwakilan boleh beralih arah pada bila-bila masa sahaja. Tetapi apa yang lebih menyedihkan dan menyakitkan hati adalah golongan yang selalu “main dua kolam” kerana mereka inilah yang akan memburukkan imej politik tempatan. Dek kerana termakan duit sogokkan, sanggup ketepikan soal maruah perjuangan.
Perjuangan kita hari ini adalah berdasarkan ketulusan dan keikhlasan untuk membela agama, bangsa dan negara. Adalah amat perlu dititikberatkan setiap elemen yang diperjuangkan dalam tiga perkara itu. Jika kita mudah dipengaruhi kuasa dan kemewahan dalam politik, maka pincanglah segala agenda perjuangan yang dicatur rapi.
Pemuda IKS ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada Datuk Yahya Mat Ghani diatas usaha dan pengorbanan Datuk semasa menubuhkan UMNO Cawangan Taman IKS dan juga saudara Khalim Rohani, mantan Ketua UMNO Cawangan Taman IKS yang meneruskan perjuangan cawangan ini. Perlu diingatkan bahawa penubuhan IKS adalah hasil usaha Datuk Yahya Mat Ghani bagi memelihara kesejahteraan UMNO Cawangan Taman Koperasi Polis 2 pada masa itu.
Tidak lupa juga kepada kekanda Ramlan Salleh, penyandang Ketua UMNO Cawangan Taman IKS, merangkap calon Timbalan Ketua UMNO Bahagian Batu di atas jasa dan pengorbanan kekanda sepanjang perjuangan Pergerakan Pemuda UMNO Cawangan Taman IKS. Semoga perjuangan Pemuda IKS yang ikhlas ini diberkati Allah s.w.t. dan Pemuda IKS akan sentiasa menyokong pendirian kekanda. Pemuda IKS percaya kekanda boleh menerajui kepimpinan Bahagian Batu dengan cemerlang dan membawa Pemuda IKS selangkah kehadapan dari kedudukan hari ini. BERANI BERUBAH!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan