Matlamat penubuhan laman blog ini adalah sebagai medan perkongsian dan perbincangan mengenai isu-isu semasa serta pusat saluran maklumat terkini berkenaan perkembangan pergerakan Pemuda IKS. Setiap ulasan yang dibuat mengenai apa jua topik hendaklah dilaksanakan secara matang dan profesional. Pemuda IKS akan menapis sebarang ulasan yang tidak bernas dan tidak membina untuk menjaga nama baik laman blog ini. Terima kasih di atas kerjasama semua pengunjung.

Peti Suara


21 Januari 2010

Wan Syamsul Amly: BANTUAN ANDA DIPERLUKAN!!! Please HELP!

Dear Friends,

Please help my sister. On 16/01/2010 my niece was kidnapped by her own (sadly to say) father, Lenardi Amnisar Yuliawiratman. It actually happened during a meeting instructed by the court which states that the father can see his daughter at McDonalds Jalan Kolam Air Lama (beside Petronas) with the presence of both party lawyers. The meeting started at 10am. At first everything went well, but at about 11am 'the beast' grabbed my niece, Daanya Hana, aged 1, from the hands of my sister and ran to a car which has been standing by from the beginning.

We have already made a police report and still waiting for their action. A court order has been sent out for my niece to be returned to her rightful mother. In the meantime I am begging everyone to help search for his car which is a Blue, Mitsubishi Lancer, license plate WPJ 4040. I also attached a few of Hana's pictures and also the 'Swine Man' wanted photo. Please forward this to all and please pray for the safety of my niece.

Attached is also an article from a friend who is kind enough to write about the incident. You can add his FB and post it in your profile. I thank all of you for your help....again please pray for the well being of my niece and hope she will come back to us....

If anything please contact me at 012-6774412.

Regards,

Shamsul Bahri Shamsuddin


Wan Syamsul Amly: BANTUAN ANDA DIPERLUKAN!!!

Sahabat media dan semua yang mengenali diri ini.Saya tersentuh apabila mendengar cerita seorang sahabat baik, Farah Shamsuddin (anda semua boleh type nama ini di FB), yang `kehilangan' anak perempuannya, Daanya Hana, akibat `dirampas' seorang lelaki yang masih bernama suami (mereka kini dalam proses penceraian).

Bayangkan seorang anak berusia setahun lima bulan yang masih menyusu ibu `terpisah' kerana perbuatan lelaki bernama Lenardi Amnisar Yuliawiratman (gambar dilampirkan). Kisahnya dipaparkan Harian Metro hari ini (18/01/10) namun ada beberapa fakta salah di sana. Lelaki itu bukan merindui anaknya tetapi `merampas' kasih sayang seorang ibu dan anak.

Lelaki ini tidak pernah memberi kasih sayang seorang ayah malah menjadi beban kepada seorang isteri dan anaknya yang masih mentah.

Kasihanilah sahabat saya, kasihanilah kehidupannya, kasihanilah anaknya, terpisah daripada ibunya...

Apa agaknya nasibnya malam ini tanpa belaian ibu yang setiap malam menidurkannya...

Saya paparkan wajah lelaki `hati binatang' ini untuk semua. Sebarkan sedaya mampu anda. Bantu saya membantu seorang sahabat menemukan kembali anaknya...

Jasa anda benar-benar saya harapkan, ibunya kini benar-benar buntu dan bermandi air mata selepas `kehilangan' anaknya, saya pohon bantuan kawan-kawan media untuk mencari bayi ini, saya rayu tenaga kawan-kawan untuk menyebarkan berita ini dan mencari semula bayi ini.

Ini tanggungjawab semua, kita temukan semula ibu dan anaknya, kita bawa balik kebahagiaan dalam hidup mereka, kita `ajar' si suami yang tidak berhati perut ini.

Sanggupkah anda melihat kasih sayang seorang ibu terputus akibat perbuatan suami yang tidak berhati perut?

Saya bersedia menjawab setiap pertanyaan yang mungkin anda perlukan, kita lancarkan misi mencari Daanya Hana, tolonglah sahabat saya, tolonglah...

Sebarang maklumat atau pertanyaan boleh terus menghubungi saya di talian 012 2524125. Klik di sini untuk melihat gambar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan