Matlamat penubuhan laman blog ini adalah sebagai medan perkongsian dan perbincangan mengenai isu-isu semasa serta pusat saluran maklumat terkini berkenaan perkembangan pergerakan Pemuda IKS. Setiap ulasan yang dibuat mengenai apa jua topik hendaklah dilaksanakan secara matang dan profesional. Pemuda IKS akan menapis sebarang ulasan yang tidak bernas dan tidak membina untuk menjaga nama baik laman blog ini. Terima kasih di atas kerjasama semua pengunjung.

Peti Suara


15 Mei 2009

Norza Didakwa, Hindraf Dibebaskan

"TEMERLOH 14 Mei — Mahkamah Sesyen di sini hari ini menangguhkan sehingga 9 Jun depan untuk sebutan semula kes rasuah membabitkan bekas Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur Datuk Mohamad Norza Zakaria." - Utusan Malaysia

"TAIPING 9 Mei - Kesemua 13 tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) termasuk tiga pemimpin pertubuhan haram Hindraf yang ditahan di Kem Tahanan Kemunting di sini sejak Disember 2007 dibebaskan hari ini." - Utusan Malaysia
Mungkin ini adalah salah satu langkah baru yang ingin diimplementasi oleh kerajaan 1Malaysia. Dalam erti kata lain, bagi mendapatkan sokongan kaum India, bebaskan tahanan Hindraf di dalam ISA. Bagaimana dengan orang Melayu, khususnya UMNO? Dakwa mereka dengan tuduhan politik wang. Yang hairannya, sorang jer? Mungkin ini cara untuk memantapkan sokongan orang UMNO terhadap UMNO.

Kenapa mereka yang menyokong ISA tidak membantah pembebasan ini? Adakah mereka sekadar menyokong kerana ikut telunjuk atau menjaga kepentingan tertentu? Hairan. Semasa pihak pembangkang ketengahkan isu ISA, ramai tampil membidas dakwaan mereka. Tapi hari ini mereka diam saja. Patuh. Maknanya kalau pemimpin kata 'A', semua ikut 'A'. Kalau kata 'B', 'B' lah jawabnya. Tidak berpendirian dan mudah ditiup seperti lalang.

Perkara kedua yang dihairankan adalah, dimana Pemuda UMNO dalam membela dan memberi sokongan terhadap Datuk Norza? Pemuda UMNO seolah-olah membiarkan sahaja Datuk Norza terkuntang kanting walhal beliau baru didakwa, belum didapati bersalah. Tindakan membatu diri ini menampakkan Pemuda UMNO mengiyakan dakwaan yang dihadapi beliau.

Biasa lah, bila kita senang, ramai mendampingi. Bila kita susah, tiada yang ingin mendekati.

3 ulasan:

  1. Tanpa Nama15 Mei, 2009

    TERMASUKLAH MANTAN KETUA PEMUDA KAU SETAN!!!!!!!!!

    BalasPadam
  2. Sabar man... Mantan KP yang mana??... cuba tanpa nama huraikan...

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama21 Mei, 2009

    Norza patut tapi Hindraf tak patut!!!

    BalasPadam