Matlamat penubuhan laman blog ini adalah sebagai medan perkongsian dan perbincangan mengenai isu-isu semasa serta pusat saluran maklumat terkini berkenaan perkembangan pergerakan Pemuda IKS. Setiap ulasan yang dibuat mengenai apa jua topik hendaklah dilaksanakan secara matang dan profesional. Pemuda IKS akan menapis sebarang ulasan yang tidak bernas dan tidak membina untuk menjaga nama baik laman blog ini. Terima kasih di atas kerjasama semua pengunjung.

Peti Suara


28 April 2009

"Kelantan Bodoh, Kelantan Balik!!!"

Pada malam perlawanan akhir Piala FA yang lalu, Pemuda IKS hanya dapat menonton di kaca televisyen di kedai makan kerana tidak berpeluang mendapatkan tiket. Dahsyatnya perlawanan kali ini, tiket habis dijual. Mereka seri 1-1 pada akhir masa tambahan, Selangor menang penalti 4-2.

Tentu Indraputra tertekan kerana tendangan penalti beliau terkena palang dan beliau pula merupakan di antara pemain tempatan yang dibayar dengan harga tertinggi. Ramai yang menaruh harapan yang tinggi menggunung terhadap persembahan dan prestasi beliau.

Habis cerita bola, Pemuda IKS pun bersembang-sembang lah pasal politik, kehidupan kengkawan, hantu kampung lah, roadblock banyak lah dan game bola tadi. Kebanyakan ahli Pemuda IKS kini menjadi newlyweds dan menanti saat menimang cahaya mata. Untuk pengetahuan semua, barisan Pemuda IKS adalah barisan pemuda yang termuda di dalam barisan Pemuda Batu. Lalu masing-masing menceritakan pengalaman masing-masing mengenai perjalanan hidup yang menarik ini.

Dalam perjalanan pulang ke rumah, Pemuda IKS ternampak sekumpulan matrempit dari arah belakang yang kelihatan menyorak kegembiraan bersama-sama bendera negeri Selangor. Apabila mereka melalui sebuah medan selera mereka menjerit, "Kelantan bodoh, Kelantan balik!". Apa punya perangai la budak-budak ni?

Tindakan mereka bukan sahaja provokatif malahan terlalu pendek akal. Mereka bukan sahaja ofensif terhadap orang Kelantan, malah tidak menghormati mereka sebagai masyarakat. Pasal bola pun sampai nak mencaci? Yang paling bes, sesama Melayu. Lantaklah mereka, belum cukup matang lah tu.

Lepas tu pulak, ada seorang lagi mat motor sedang dikejar patrol car. Polis tersebut menyalakan lampu dan membunyikan siren namun tidak diendahkan oleh budak ni tadi. Untuk jadikan situasi ni lagi menarik, macam biasa budak-budak rempit ni buat, dia masuk lane menentang arus. Lepas tu dah tak tau apa jadi kat dia ngan polis tu.

Inikah generasi masa hadapan yang kita harapkan? Jikalau kita, golongan pemuda tidak berjaya mengemudi hala tuju mereka ini, bagaimana dengan masa depan masyarakat kita? Jadi ayuhlah kita mendekati golongan ini kerana bak kata Emperor Han, dalam setandan pisang, tak semestinya semuanya busuk!

Sekarang ni memang banyak roadblock. Pihak PDRM kini menegetatkan lagi kawalan di sekitar ibu kota dan kawasan perumahan ekoran peningkatan kadar jenayah secara mendadak. Pemuda IKS menyokong penuh usaha pihak polis dalam menangani masalah jenayah di Kuala Lumpur.

Pada malam Sabtu juga, Pertubuhan Kebajikan & Dakwah Islamiah Malaysia (PEKIDA) telah mengadakan satu gathering dan majlis pembukaan gelanggang silat bertempat di Taman Pinggiran Batu Caves, Gombak, Selangor. Seramai lebih kurang 5000 orang ahlinya dan masyarakat setempat hadir bagi memeriahkan majlis tersebut. Majlis ini dikatakan membuat jemputan satu Malaysia. Syabas diucapkan kepada PEKIDA Malaysia di atas usaha mereka mendekatkan diri dengan masyarakat.

10 ulasan:

  1. Tanpa Nama28 April, 2009

    PEKIDA tu apa???Dgr katanya kelab gangster..Penubuhan PEKIDA tu saya rasa patut la sejajar dengan peranagai ahli..Btul ke mereka ni dipanggil dengan 'adik bradik'..setahu saya rasullallah saw tidak pernah menggunakan nama tu..Rasullallah pggl dgn nama 'sahabat'..Habil & Qabil merupakan adik beradik tetapi end up dgn pergaduhan dan pembunuhan..dalam sejarah rasullallah tidak pernah 'sahabat' rasullah bergaduhan & berbunuhan sesama sendiri...

    lu pikir la sendiri...

    BalasPadam
  2. KL GANGSTER16 Jun, 2011

    pekida sial babi anjing...pukimak lancau...cibai..majahai...ayahanda makan babi..abanng long mkn telor babi..

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama19 Julai, 2011

    wah... klgangster, marah betul nampaknya ko ni. wakakaka....
    tapi yang penting aku tak suka kelantan. aku benci seluruh orang kelantan...!!!!!

    BalasPadam
  4. Tanpa Nama29 Julai, 2011

    aku juga tidak suka bergaul dengan orang kelantan. bukanlah sikap aku suka membenci, tetapi inilah kenyataan... pengalaman yang menimbulkan perasaan tu... orang kelantan memang tak boleh dibuat baik. Dalam lembut bahasa dia orang mengenakan kita!

    BalasPadam
  5. suka ati korang la benci dgn org kelantan ke apa..yg pasti aku orang kelantan tak de la ati busuk nak benci sedara semuslim

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama20 April, 2013

      sya stuju 100%.sya ore klete jgk.

      Padam
    2. tak setuju.kelantan mmg babi budak baru berniaga sebelah bapak aku dekat pasar malam. suka2 je bukak lebih sampai masuk tapak orang lepas tu tanda macam bapak dia punya tanah lepas tu bajet gengster..yang sorang lagi baru bisnes,kita cuba beramah mesra dengan dia tapi punya la tak menegur bila susah pandai pulak mintak tolong..bukan mintak disanjung tapi pandai2 la bersosial jangan dengan puak demo je tau nak buat baik ..dah lama dah duduk dengan orang kelantan tau mengkhianat je kerjanya sedara muslim pulak tu bukan sorang dua

      Padam
    3. buat baik pun sebab nak cerita dekat orang je orang kelantan ni modal dia. macam orang pakai kopiah dekat kedai kopi penampilan je alim sekadar nak kabur kan mata orang. sifat alim2 kucing dan hipokrit. orang kelantan.. bukan benci negeri benci orangnya yang hipokrit orang negeri dia alim sangat kononnya..nak baik dengan geng dia khianat melayu negeri lain
      pengkhianat

      Padam
  6. Tanpa Nama20 April, 2013

    smoga Allah mrhmti kmu orng2 yg mmbnci klntk.. kmi thu ngri kmi mmang hna di mta anda....

    BalasPadam