Matlamat penubuhan laman blog ini adalah sebagai medan perkongsian dan perbincangan mengenai isu-isu semasa serta pusat saluran maklumat terkini berkenaan perkembangan pergerakan Pemuda IKS. Setiap ulasan yang dibuat mengenai apa jua topik hendaklah dilaksanakan secara matang dan profesional. Pemuda IKS akan menapis sebarang ulasan yang tidak bernas dan tidak membina untuk menjaga nama baik laman blog ini. Terima kasih di atas kerjasama semua pengunjung.

Peti Suara


26 Mac 2009

Pemuda Berani Menuntut Perubahan Dengan Semangat Setiakawan

Tahniah kepada Saudara KJ kerana berjaya dalam pemilihan kali ini. We fought a beautiful battle and resulted in glorious war. Tahniah kepada Razali Ibrahim selaku Naib Ketua Pemuda. Namun ucapan pertama KJ selaku Ketua Pemuda lebih fokus kepada kempen Dato' Hishamuddin bertanding Naib Presiden UMNO Malaysia.
Tidak seperti Ketua Pergerakan Wanita UMNO yang baru, Dato' Sharizat yang menegaskan perpaduan dan merapatkan silaturrahim. Beliau turut mengalukan kewujudan lawan beliau, Tan Sri Rafidah Aziz dalam barisan kepimpinannya.
Pemuda IKS menyokong penuh pemilihan Dato' Hishamuddin sebagai Naib Presiden UMNO Malaysia dan barisan baru Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia di bawah kepimpinan KJ dan RI.
Tapi apa pun keputusannya, cabaran sebenar yang terdekat adalah pilihanraya kecil yang akan datang. Lawan sebenar adalah di luar sana dan bukan di dalam UMNO. Mari kita berganding bahu bersama-sama memperjuangkan Agama, Bangsa dan Negara.

10 ulasan:

  1. salam semua.....

    saya cukup kecewa dengan sikap perwakilan UMNO yang di jadikan menjadikan kayu ukur kepimpinan melalui rasuah... tengok lah apa akan jadi pada UMNO tak lama lagi, elok2 golongan muda cuba mendekat diri dengan UMNO, dengan kemenangan Khairy Jamaluddin, akan menjauhkan golongan muda terhadap UMNO....

    saya bercakap bukan berdasarkan omongan kosong, tetapi berdasarkan kebenaran.... walaupun kita terima dengan adanya, tapi dengan cara terpaksa....

    saya harap PRU 13 tidaklah terkubur Parti Keramat UMNO nanti....

    sepatutnya Mukhriz yang menang, barulah semangat baru dalam UMNO untuk berubah menjadi kenyataan, dan golongan-golongan muda terutama belia akan mendekati UMNO......

    Kan dah terang lagi bersuluh, Khairy Jamaluddin ada kaitan dengan politik wang, tak kena tindakan pulak tuh!!!! tengok2 menang pulak jawatan Penting Ketua Pemuda UMNO.....

    memang benar parti UMNO telah terjerumus dalam kancah politik wang yang dashyat!!!!!!

    TAK ADA APA2 YANG DAPAT SAYA KATAKAN....

    SAYA HARAP 3 PILIHANRAYA YANG AKAN BERLANGSUNG TAK LAMA LAGI AKAN MENJADI MILIK BARISAN NASIONAL, JIKA TAK?????

    KITA SENDIRI TAHU JAWAPAN NYA!!!!!

    SALAM TA'ZIM SHAROL....

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama26 Mac, 2009

    Salam..
    Saya setuju dengan pandangan sharol...

    Kecewa sungguh dengan perwakilan yg memilih manusia yang bergelumang dengan rasuah...macam membuktikan mereka ni mudah di jual beli...

    panel lembaga disiplin umno (LDU) pun sama...konon-kononlah nak perangi politik wang...tapi kenapa bersalah pada akta yg sama, hukuman lain-lain...pergi belajar baliklah undang-undang, takpun pergi tanya budak tadika...
    LDU: "adik-adik...kalau ali didapati bersalah mencuri, maka ali pun kena rotan...kalau K plak mencuri, apa agaknya hukuman dia akan kena?
    ni pilihan jawapan yg ditawarkan:

    a) merotan jugak la..takkan tue pun bengap
    b) lepas jek..sebab bapak K tue kan ade power..tak takut ke?

    Tue la...hukum asas undang-undang pun "Bodoh" ni kan pulak nak adili orang...

    Sama bengap la perwakilan yg buat keputusan untuk bg perasuah memimpin...

    kesian-kesian...nampaknya confirm lagik la aku n d geng tak mengundi pru-13 ni...

    -salam syah-

    BalasPadam
  3. mana adilnyaaaaaaaaaaaaa.dalam 3 org calon kp Mukhriz sorg je yang takkenal soal.baik sgt ke dia.mustahil la belanja makan pun x daaaaaaa

    BalasPadam
  4. Tanpa Nama27 Mac, 2009

    btul3.kalau kita lihat pemuda mesti cpt dan tangkas berhadapan dengan pembangkang.dan saya lihat khairy berani berhadapan dengan pembnagkang dan memberi hujah yang bernas.sbb itu dia ditakuti lawan.oleh sebab lawan takut terpaksalah buat fitnah dan menjatuhkan beliau.mereka tidak takut kepada mukhriz sbb dia lembab dalam membalas hujah.walaupun pak dia kata dia bayak membaca sampai botak kepala.. wakaka

    BalasPadam
  5. TMN MELEWAR27 Mac, 2009

    Kenapa perlu di simpan liabiliti didlam umno..kita perlu memilih pemimpin yang diterima oleh rakyat/masyarakat BUKAN yang diterima oleh perwakilan!!!Dengan RM30K sudah buta mata perwakilan umpama ditusuk pisau yang baru diasah..Apakah kemenagan KJ boleh meyakinkan kembali rakyat yang dimana kita tahu kita sedang menghadapi krisis kepimpinan yang sgt2 kritikal!!Dengan isu-isu semasa berkaitan KJ, adakah masih rakyat boleh menerima beliau????Adakah kita pernah terfikir kita hanya memperjudikan nasib UMNO pada masa hadapan!!!!Apakah tren pada masa ini kita perlu sayangkan pemimpin lebih dari parti???Perwakilan sepatut nya lebih peka dengan suara akr umbi yang perlu diterjemahakn didalam bentuk undi pada pemilihan pemuda yang lalu..Tetapi ape yg terjadi pada perwakilan mereka separti anjing kurap yang yang menungu tuannya memberi seketul tulang yand dimana "ISINYA" yang telah diambil oleh "TUANNYA"..INSYAALLAH Allah Maha Adil, Allah Maha Mengetahui,..Saya mengucapkan berbanyak TERIMA KASIH kepada perwakilan semua kerana ANDA telah menjadi AGEN PEMECAH AMANAH yang paling besar sekali ddlm sejarah Malaysia..ROSAK UMNO!!!ROSAK MELAYU!!!!Syabas di ucapkan..hanya ALLAH akan m'bls JASA-JASA saudara.....Insyaallah.... BUKAN SETIAKAWAN!!BKN PEMUDA BERANI!!BUKAN BERANI BERUBAH!!!!


    DARIPADA PEJUANG BANGSA FISABILLILLAH UMNO BERSATU

    BalasPadam
  6. Tanpa Nama27 Mac, 2009

    Kepada para perwakilan,

    Syabas kerana telah menjalankan tanggungjawab dengan sempurna. Hanya Allah s.w.t akan dapat "membalas" apa yang anda telah lakukan.

    BalasPadam
  7. Tanpa Nama28 Mac, 2009

    SEMUA TAK SALAH.... ABIS YG SALAH SIAPA?...
    AHLI AHLI YG PILIH PERWAKILAN LAA...
    LEPAS NI PAKAT2 JUMPA PERWAKILAN YANG DI PILIH OLEH ANDA SENDIRI... TABOH LAA KALAU TAK PUAS HATI...BONGOOKK

    Yb Pencen

    BalasPadam
  8. Salam,

    1. Statistik Pemilihan Ketua Pemuda UMNO 2009:
    i) KJ - 304 (38.48%)
    ii) KT - 254 (32.15%)
    iii) MM - 232 (29.37%)
    Nampak seimbang kan?
    Cuma ramai yg mempersoalkan kenapa MM kalah & KJ menang?
    Jumlah undi MM+KT = 486 (62%)
    Sah la org question, more than half tolak KJ!
    Tapi simple majority rule, KJ dpt the largest individual vote.
    Secara matematiknya dia lebih dari MM & KT (ini mesti penentang totok PPSMI ni, depa mungkin kurang faham sikit)
    Mungkin kalau 1-by-1 fight KJ kalah. Kalau nak buang dia kenapa tak 1-by-1 saja? KJ vs MM or KJ vs KT saja?
    Jadi atas nama demokrasi, kena terima la.
    Pujian utk geng2 Pemuda IKS yg walaupun 'kipas susah mati' MM, tetapi menerima dgn tenang dan redha.

    BalasPadam
  9. Sisingamangaraja Gorgor28 Mac, 2009

    Syabas 'perwakilan 304'...~

    Lepas ni kita buleh kira brape byk syarikat2 GLC Malaysia yang di letakkan bawah temasek ngan sgic...~

    BalasPadam
  10. Bro,
    Nice posting tapi saya rasa elok kita hentikan persengketaan mengenai keputusan pertandingan KP ni. Kalao asyik nak bertumbuk, cubalah bantai parti PAS ke parti Hindraf ke parti DAP.
    Kita tumbuk semsasa sendiri, tiada siapa siapa yg akan untung.

    BalasPadam