Matlamat penubuhan laman blog ini adalah sebagai medan perkongsian dan perbincangan mengenai isu-isu semasa serta pusat saluran maklumat terkini berkenaan perkembangan pergerakan Pemuda IKS. Setiap ulasan yang dibuat mengenai apa jua topik hendaklah dilaksanakan secara matang dan profesional. Pemuda IKS akan menapis sebarang ulasan yang tidak bernas dan tidak membina untuk menjaga nama baik laman blog ini. Terima kasih di atas kerjasama semua pengunjung.

Peti Suara


05 Mac 2009

Iklan Coca-Cola di Eropah Menghina Umat Islam

Renung-renungkanlah. Tak lah salah kita membeli kerana sebagai seorang pembeli, kita mempunyai hak untuk memuaskan kehendak kita. Tetapi pernahkah kita terfikir akan sensitiviti BANGSA yang beragama ISLAM?
Ketidakperihatinan kita inilah yang menjatuhkan umat ISLAM zaman sekarang dan BANGSA MELAYU (bagi sesiapa yang rasa darah Melayu mengalir dalam diri dan bagi yang tidak rasa janganlah lupa diri!).
Lihatlah dari perbuatan kita dari kita kecil hingga sekarang apa yang Yahudi dan Barat telah buat kepada kita. Kita sentiasa dihina dan dicerca kerana pegangan agama kita (Islam). Tahukah kita bahawa bangsa YAHUDI pun tidak minum minuman COKE ini?
Bahan yang terkandung di dalamnya mempunyai campuran asid yang boleh merosakkan otak, saraf dan organ dalaman. Apa akan terjadi jikalau otak kita rosak? Bukankah kesannya merosakkan akhlak dan melahirkan generasi yang rosak akhlak? Inilah yang akan terjadi!
Jika dilihat di restoran McD pula mereka menyediakan makanan bersama COKE dan pernah tak kita tertanya kenapa nak bagi kita minuman yang merosakkan sedangkan jika dihidangan bersama Milo atau Ribena lebih menyihatkan bukan?! (walaupun itu juga produk Yahudi tetapi lebih baik daripada COKE).
Jika diteliti ini adalah strategi jangka panjang dirangka oleh mereka bagi menjadi bangsa lain rosak dan lebih teruk lagi BODOH. Tidak boleh dinafikan kebanyakan dari kita adalah penggemar fastfood. LIHATLAH apa yang terjadi dalam keadaan semasa kini, dimana Islam sentiasa dihina dan dipermainkan. Ini lah jadinya bila kita sentiasa menyokong Yahudi.
LIHATLAH apa telah terjadi kepada anak-anak kita, dalam suratkhabar asyik memaparkan kisah gangsterisme, buli, bunuh, menfitnah, mencuri, merogol, zina dan dosa-dosa besar yang lain. Ini adalah strategi Yahudi dalam menjatuh akidah umat islam dengan meletakkan barangan yang merosakkan diri di pasaran.
Tolonglah sedar dan sensitif terhadap strategi Yahudi ini. Apakah pemangkin kepada kelakuan ini semua? Pemuda IKS ingin meminta maaf sekiranya petikan ini mengguris atau menjatuhkan sesiapa namun niat ikhlas Pemuda IKS tidak bermaksud begitu.
Mungkin pemikiran ini nampak jumud atau tidak up to date, tetapi demi kepentingan Agama yang kita percaya dan dukung hindarkanlah semaksima mungkin penggunaan barangan Yahudi (agak susah tetapi tidak mustahil). Sekali lagi mohon maaf jika sesiapa terasa atau terguris hati.

2 ulasan:

  1. Tanpa Nama10 Mac, 2009

    Salam Taqzim,

    Satu saranan yang baik untuk di ingati!
    Saya menyokong apa yang dikatakan dan berharap agar masyarakat melayu amnya dan Islam khususnya perlu sensitif terhadap perkara ini!
    Tidak kah kita sayang kan agama,bangsa dan negara kita? Kenapa perlu kita makin bodoh ke belakang walhal Yuahudi juah kehadapan!
    Kita perlu terus dan nekad delam mem'BOIKOT' barangan US dan Yahudi agar kita tidak terjerumus kedalam lembah yang lebih teruk dan membinggungkan. Selain itu kita dapat menyekat daripada pembunuhan beramai ramai yang dilakukan sekarang dan ianya seperti nyawa umat ISLAM itu tiada harga dan begitu mudah untuk ditawan dan bunuh.
    Teruskan USAHA mem'BOIKOT barangan US dan Yahudi demi pengukuhan ISLAM!

    Allahuakbar!Allahuakbar!Allahuakbar

    Iklas Dr Yg IKLAS.

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama12 Mac, 2009

    KITA SANGAT MUDAH LUPA!
    KITA MELAYU BANGSA YANG SANGAT LEMAH DAN MENGAGONGKAN BARAT!
    TEKAD KAN SEMANGAT UNTUK BOIKOT US DAN ISRAEL AGAR TERJAMIN MASA DEPAN UMAT ISLAM!
    LIHATLAH APA YANG TERJADI DAN JADIKAN IKTIBAR!
    BOIKOT HABIS HABISAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam