Matlamat penubuhan laman blog ini adalah sebagai medan perkongsian dan perbincangan mengenai isu-isu semasa serta pusat saluran maklumat terkini berkenaan perkembangan pergerakan Pemuda IKS. Setiap ulasan yang dibuat mengenai apa jua topik hendaklah dilaksanakan secara matang dan profesional. Pemuda IKS akan menapis sebarang ulasan yang tidak bernas dan tidak membina untuk menjaga nama baik laman blog ini. Terima kasih di atas kerjasama semua pengunjung.

Peti Suara


20 Februari 2009

Himpunan Menjunjung Kasih di PWTC!

Berikut adalah secara ringkas dari permerhatian Pemuda IKS sepanjang Program Himpunan Menjunjung Kasih yang diadakan di PWTC anjuran Pemuda UMNO Malaysia dan NGO Malaysia. Barisan Pemuda Batu diketuai oleh Saudara Azniee Abdullah dan dibantu oleh AJK Pemuda Batu seperti Saudara Zainuddin, Ijoy dan ramai lagi. Terdapat seramai 70 orang Pemuda daripada Bahagian yang menyertai program ini. Program bermula pada pukul 9.00 malam.
Perhimpunan dirasmikan oleh Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Dato' Hishamuddin Tun Hussein. VVIP yang turut hadir sama memberi sokongan adalah Dato' Mukhriz Mahathir, Saudara Khairy Jamaluddin, Dato' Seri Dr. Khir Toyo, MB Perak - Dr. Zambry, Ketua Pemuda Sabah, Ketua Pemuda MCA, Ketua Pemuda MIC, Presiden Pesaka - Datuk Omar Din dan YB-YB yang lain.
Barisan Pemuda Batu versi control hensem.

Intipati program adalah untuk menunjukkan sokongan yang padu oleh barisan Pemuda terhadap Intitusi Raja-raja Melayu. Penekanan terhadap Rukun Negara yang pertama (Kepercayaan kepada Tuhan - Islam sebagai agama rasmi negara) dan yang kedua (Kesetiaan kepada Raja dan Negara). Perhimpunan ini turut menunjukkan penentangan terhadap penderhaka yang berani mencabar Raja-raja Melayu (diingatkan bahawa jika tiada Raja Raja Melayu maka tidak terlahirlah sebuah negara yang aman seperti sekarang).
Barisan Pemuda Batu versi Sedia Gempur!

Imbasan cerita dan video mengenai Institusi Raja-raja Melayu juga ditayangkan untuk tontonan barisan Pemuda. Selain itu, ikrar taat setia dibacakan sebagai salah satu pengisian program. Pemuda Sabah juga memberikan ikrar taat setia kepada Sultan Perak. Program ini telah meniup semangat untuk mempertahan kedaulatan Raja-raja Melayu. Program berakhir pada pukul 11.30 malam. Pemuda IKS bersurai dan menjamu selera di Yoep Tom Yam.
Barisan Pemuda IKS yang paling cool.

3 ulasan:

  1. Hidup Pemuda Malaysia !!!
    Takkan Raja Melayu Hilang Di Malaysia!!!
    Allah Huakbar!!!

    BalasPadam
  2. Jangan Takut Dengan Penderhaka Raja-Raja Melayu.
    Kita kena ajar sampai ke Lubang Cacing!!!

    BalasPadam