Matlamat penubuhan laman blog ini adalah sebagai medan perkongsian dan perbincangan mengenai isu-isu semasa serta pusat saluran maklumat terkini berkenaan perkembangan pergerakan Pemuda IKS. Setiap ulasan yang dibuat mengenai apa jua topik hendaklah dilaksanakan secara matang dan profesional. Pemuda IKS akan menapis sebarang ulasan yang tidak bernas dan tidak membina untuk menjaga nama baik laman blog ini. Terima kasih di atas kerjasama semua pengunjung.

Peti Suara


01 November 2008

Selamat Bersidang kepada Perwakilan UMNO Bahagian Batu

Jutaan terima kasih kepada para perwakilan G2 serta G7 yang banyak memberi sokongan moral kepada barisan G10 Pemuda Bahagian Batu yang terpilih tempoh hari. Dengan pembentukkan barisan baru ini Insya-Allah kekuatan lebih banyak memihak kepada kepimpinan Datuk Yahya Mat Ghani. Barisan ini memerlukan kekuatan dan semangat juang yang kental dan utuh.
Kurang dari 24 jam lagi para perwakilan Pemuda Bahagian Batu (G10) akan berjuang bagi memastikan barisan baru yang berusia 2 minggu ini akan memberi undi kepada barisan kepimpinan Datuk Yahya Mat Ghani serta Kekanda Ramlan Salleh.
Pemuda IKS tahu barisan kepimpinan Datuk Yusuf Hamid juga mempunyai kekuatan tersendiri tetapi tolong serahkan soal pemilihan kepada kepercayaan para perwakilan yang akan mengundi. Tolong jangan terlalu nampak terdesak kerana kepimpinan Datuk selama ini mungkin tidak boleh diterima pakai lagi diatas sebab-sebab tertentu.
Oleh itu, biarlah persidangan bahagian kali ini dilaksanakan dengan jujur dan ikhlas. Adat pertandingan, pasti ada yang menang dan ada yang kalah tetapi jangan kerana jawatan, kita bercakaran sesama sendiri. Keadaan sebegini akan mencalarkan imej UMNO Bahagian Batu kerana bukan sahaja para pewakilan yang hadir, tetapi saudara-saudara seperjuangan kita dari bahagian-bahagian lain juga turut hadir. Kemungkinan pihak media tempatan juga akan berada bersama-sama kita untuk liputan khas di persidangan itu nanti.
Biarlah pemimpin di Bahagian Batu ini dipilih oleh para perwakilan berdasarkan pegangan mereka. Bukan kerana dipengaruhi oleh pihak-pihak tertentu. Kita ingin menjaga dan mempertahankan hak-hak orang Melayu Bahagian Batu di masa hadapan. Pemuda IKS mengucapkan semoga selamat bersidang kepada kedua-dua barisankepimpinan Datuk Yusuf Hamid dan Datuk Yahya Mat Ghani. Selamat menjayakan program Bahagian Batu yang telah diamanatkan oleh UMNO Wilayah Persekutuan. Selamat berjuang!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan