Matlamat penubuhan laman blog ini adalah sebagai medan perkongsian dan perbincangan mengenai isu-isu semasa serta pusat saluran maklumat terkini berkenaan perkembangan pergerakan Pemuda IKS. Setiap ulasan yang dibuat mengenai apa jua topik hendaklah dilaksanakan secara matang dan profesional. Pemuda IKS akan menapis sebarang ulasan yang tidak bernas dan tidak membina untuk menjaga nama baik laman blog ini. Terima kasih di atas kerjasama semua pengunjung.

Peti Suara


19 Oktober 2008

Laporan Persidangan Perwakilan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Batu

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi, dengan limpah kurnia-Nya, Persidangan Perwakilan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Batu berlangsung dengan lancar dan sempurna. Pemuda IKS ingin mengucapkan syabas dan jutaan terima kasih kepada pihak urusetia yang mengelolakan majlis tersebut.
Tanpa mereka yang sanggup meluangkan masa, menyumbangkan tenaga dan wang ringgit dari mula penyediaan hinggalah ke penutup majlis, tidak tercapai hasrat Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Batu untuk menjayakan persidangan ini dengan penuh gemilang.
Pemuda IKS diwakili oleh (dari kiri gambar) saudara Shafril Yizmier Mohd Yusoff (Ketua Biro Penerangan), saudara Fakhrulzaman Mohd Fadzil (Ketua Pergerakan Pemuda) dan saudara Faeizal Dzaidi Md Zin. Beberapa orang AJK Pemuda IKS juga turut hadir bagi memeriahkan dan menunjukkan sokongan terhadap persidangan ini.
Pertarungan sengit yang sihat diantara kedua-dua calon Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Batu dan naibnya telah mencorakkan lagi arena politik di Bahagian Batu. Adat pertandingan, ada yang menang dan pastinya ada yang kalah. Perwakilan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Batu telah memilih saudara Azniee Abdullah, dari UMNO Cawangan Rumah Pangsa PKNS sebagai Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Batu dan saudara Sariful Akmal Mokhtar dari UMNO Cawangan Sentul Selatan sebagai naibnya dengan 85 undi daripada jumlah 151 undi keseluruhannya.
Tahniah diucapkan kepada mereka berdua daripada Pemuda IKS dan kepada saudara Amilludin Latip dari UMNO Cawangan Rumah Pangsa Sri Kelantan dan saudara Anuar Mohd Seh dari UMNO Cawangan Kampung Medan Wira Utama, jangan berhenti berjuang dan jangan jemu mentelaah kerenah akar umbi. Berharap perjuangan kita diteruskan dengan bersungguh-sungguh dan penuh muafakat.
Selesai sahaja persidangan tersebut, Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Batu dengan rasminya mencalonkan Dato' Dr. Mohamad Khir Toyo sebagai calon Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia pada pemilihan akan datang. Walaupun banyak menimbulkan kekeliruan dan persoalan, Pemuda IKS pasti bahawa pucuk pimpinan mempunyai agenda tersendiri yang dicatur dengan rapi untuk memberi kebaikan kepada akar umbi pada masa hadapan.
Pemuda IKS juga ingin mengucapkan tahniah kepada saudara Fakhrulzaman Mohd Fadzil kerana terpilih sebagai salah seorang AJK Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Batu dan kepada mantan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Cawangan Taman IKS, saudara Abu Bakar Ithnin yang berjaya dipilih sebagai Timbalan Pengerusi Tetap Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Batu. Berharap dengan tanggungjawab besar yang diberi, kedua-dua mereka ini akan membawa Pemuda IKS selangkah kehadapan dari kedudukan hari ini dalam perjuangan dan dapat mengotakan segala janji yang dipatri serta memberi impak positif kepada Bahagian Batu.
Setelah penat lelah menjayakan persidangan ini, Pemuda IKS menaruh harapan tinggi kepada pucuk pimpinan agar dapat menghapuskan pertelingkahan diantara pemimpin-pemimpin dan merapatkan lagi hubungan sesama mereka.
Misi besar kita pada penggal ini adalah untuk mengembalikan kerusi Perlimen Batu ke tangan UMNO pada pilihanraya akan datang. Kita sedar ini adalah satu tugas yang berat untuk dipikul. Adalah diingatkan bahawa kita perlu mengembalikan kepercayaan rakyat terhadap kepimpinan Barisan Nasional dari aspek ekonomi, pendidikan, sosial dan sebagainya. Perjuangkan apa yang dijanjikan!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan